چکیده :

هدف از این پژوهش، نقد روش های بکار رفته در ارزیابی درونی گروه های آموزشی بود؛ برای نیل به این هدف تلاش شد تا عناصر مختلف ارزیابی های درونی اعم از اهداف، عوامل، ملاک‌ها، نشانگرها، روش تجزیه و تحلیل داده ها و سایر مفاهیم بکار رفته در این الگو، مورد بحث قرار گیرند. به طور کلی به نظر می رسد که ارزیابی درونی با فلسفه وجودی خود تا حدی فاصله گرفته است، و از لحاظ روش شناسی محدودیت هائی بر آن مترتب است. با این وصف به نظر می‌رسد، چنانچه این محدودیت ها مرتفع گردد، ارزیابی درونی می تواند الگوی مناسبی جهت تضمین کیفیت در نظام های آموزش عالی باشد. این نتایج می تواند به ایجاد بستری جهت بازنگری و مورد بحث گذاشتن ارزیابی درونی از زاویه¬ای نو کمک نماید.

کلید واژگان :

آموزش عالی، ارزیابی درونی، کیفیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک