چکیده :

امروزه قابلیت های تکنولوژیکی در کمک به رشد مزیت رقابتی یک شرکت و قابلیت های پویای آن از اهمیت خاصی برخوردار است. افزایش تعداد مطالعات د مدیریت تکنولوژی و نوآوری به درک روابط میان اکتساب تکنولوژِ خارجی و عملکرد نوآوری محصول کمک شایانی می نماید. به عبارتی دیگر، بررسی های فراتحلیلی ادبیات محصولات جدید توسعه یافته، تأثیر مثبتی از نوآور بودن محصول بر عملکرد را نشان می دهد. در گذشته، اغلب شرکت های صنعتی بر بهره برداری از تکنولوژی داخلی (موجود) تمرکز داشتند در حالی که بهره برداری از تکنولوژی خارجی نسبتاً نادیده گرفته شده بود. تعهد و پایبندی به تکنولوژی های موجود ممکن است نوآوری شرکت را بخصوص در محیط پویای امروزی محدود نماید. علاوه بر این، امروزه محیط رقابتی به انواع متنوع و گوناگونی از صلاحیت و شایستگی های تکنولوژیکی جهت ارتقای نوآوری شرکت نیاز دارد. جهت پر کردن شکاف دانش نیاز به تجسس راههای اکتساب تکنولوژیکی است- مثل نوآوری در محصو ل و بررسی نقش تعدیل گر سرمایه گذاری تحقیق و توسعه .در این مقاله ما می خواهیم نشان دهیم که ابتدا، اکتساب تکنولوژی خارجی را بر نوآوری محصول افزایش می دهد. سرانجام می خواهیم نقش تحقیق و توسعه را در صنایع تولیدی و همچنین آمادگی دریافت تکنولوژِ در ایران را مورد مطالعه قرار دهیم

کلید واژگان :

قابلیت پویا، اکتساب تکنولوژی خارجی، سرمایه گذاری تحقیق و توسعه، آمادگی تکنولوژی، نوآوری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک