چکیده :

ورود و فعالیت در هر بازاری و در هر زمینه ای منجر به بروز موقعیت های رقابتی خواهد گردید. بدیهی است که در هر کسب و کاری، رقبا بی کار ننشسته و به روشهای مختلف سعی در پیشی گرفتن از دیگران و افزایش سهم خود از بازار و در نهایت حذف آنان از صحنه رقابت را دارند. همچنین در دنياي تجارت پر تلاطم امروز سازمان‏ها در تلاشند براي رسيدن به اهداف خود در تدوين استراتژي صحيح، انجام عملكردهاي پر بازده و مشتري مداري گوي سبقت را از يكديگر بربايند. به طوري كه جوامع به صورت عام و بازار به صورت خاص با شتابي وصف ناپذير به دنبال ترفند‌هايي مي‌گردند كه بقايشان را در اين عرصه آشفته و متلاطم تضمين كنند. چرا كه امروزه كمتر سازمانی در اين عرصه به صورت سنتي و به دور از قواعد جديد بازي كسب و كار مي‌كند و براي اينكه بتوان پا به پاي رقبا باقي ماند يا شايد به سختي و با مهارت بسيار بتوان يك قدم از آنها پيش گرفت، مي‌بايست به قواعد جديد بازي كاملاً مسلط بود تا شايد روزي بتوان خود يك قاعده جديد انگاشت. بنابراين تسلط بر فناوري‌هاي جديدي مانند هوش سازمانی در كسب و كارها يك الزام و ضرورتي اجتناب ناپذير تلقي مي‌شود. به طوری که یکی از آخرین فناوریها که اخیراً نیز در دنیای کسب و کار به شدت بر سر زبانها افتاده است، هوش سازمانی است که از آن به قدرت اذهان در کسب و کار هم یاد می شود. در این مقاله سعی شده است تا با تشریح و تعریف هوش سازمانی به توان قدرت ذهنی سازمان در کسب و کار پرداخته شود.

کلید واژگان :

ادراک، حافظه، یادگیری، تبادل اطلاعات، هوش سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک