چکیده :

هدف این پژوهش مقایسه سبک های یادگیری دانش آموزان براساس پیشرفت تحصیلی آنان در درس ریاضی می باشدجامعه آماری کلیه دانش آموزان کلاس هفتم منطقه انزل شهرستان ارومیه در سال 93-92 تشکیل می دهند نمونه تحقیق 260دانش آموزان(130 نفربانمره ریاضی بالا و130 نفر بانمره ریاضی پایین) به صورت تصادفی چند مرحله ای انتخاب گردیدبراي جمع آوري داده ها از، پرسش نامه سبكهاي يادگيري كلب استفاده شده روش تحقيق از نوع علي- مقايسهاي بوده و براي تجزيه وتحليل داده از تحليل واريانس یک طرفه استفاده شده است. نتايج اين مطالعه نشان داد كه بين دانش آموزان بانمره ریاضی بالا با دانش آموزان دارای نمره ریاضی پایین در چهار مولفه از مولفه های سبک یادگیری تفاوت معنی داری وجود دارد.دانش آموزان با سبک یادگیری همگرا نیزاز با لاترین سطح پیشرفت ریاضی برخوردار بوده اند.

کلید واژگان :

سبک های یادگیری، پیشرفت تحصیلی، درس ریاضی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک