چکیده :

تحول سازمانی مشتمل بر بررسی ماهیت و ویژگیها، روش های عملی و ارزشهای تحول سازمانی است. تحول سازمان، فرایندی برنامه ریزی شده و اصولی ( نظام مند) است که با بهره گیری از ارزشها و اصول علم رفتاری کاربردی در سازمانها ، در پی افزایش اثر بخشی فردی و سازمانی است. محور بحث سازمانها هستند و اینکه در سازمانها، در پی افزایش اثر بخشی فردی و سازمانی است . محور بحث سازمانها هستند و اینکه طوری تغییر داده شوند که کارکرد آنها بهتر شود، یعنی آنچه مد نظر است تغییر کل سیستم است. گرایش و جهت گیری کار بر اقدامات عملی است، یعنی وقتی اقدامات صورت گرفت، باید نتایج مطلوب مورد نظر به عنوان پیامد فعالیتهای برنامه ریزی شده تحقق یابند. هدف اصلی ، انسان و فرایند های اجتماعی درون سازمانهاست، یعنی جنبه انسانی سازمانها مطمح نظر قرار می گیرد . به عبارتی دیگر سازمانهای واقهی در دنیای واقعی مد نظرند. هدف از این مقاله آن است که خواننده با مطالعه آن به درک جامع و کاملی از تحول سازمانی نائل آید: اینکه تحول سازمان چیست، چگونه در عمل محقق می شود و چگونه می توان آگاهیها و بینشهای حاصله از این مقاله را برای بهبود عملکرد سازمان مورد استفاده قرار داد.

کلید واژگان :

تحول، تحول سازمانی ، مدیریت، سازمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک