چکیده :

گردشگری به عنوان فعالیتی که با انسان و انگیزه¬ها، خواسته¬ها، نیازها و آرزوهای او ارتباط دارد، به بخش مهمی از زندگی او تبدیل شده است و در دوره معاصر، امری چون صنعت گردشگری را پدید آورده است. انسان¬ها به عنوان موجوداتی عاقل و زبانمند، دارای فرهنگی هستند و انسان اجتماعی لزوما در درون یک فرهنگ زندگی می¬کند، اما در میان فرهنگ¬های بخش های مختلف جغرافیایی و اجتماعی تمایز وجود دارد تمایزاتی که شاید بتوان آن را مهمترین علت میل به گردشگری قلمداد کرد، چنانکه گفته شده است که محرک اصلی گردشگری، اختلاف فرهنگ¬هاست. از این رو با توجه به اهمیت موضوع، در مقاله حاضر پس از بیان ادبیات مربوطه به بررسی کاربردهای تحلیل فرهنگی در گردشگری براساس دیدگاه رزینگر و ترنر می پردازیم.

کلید واژگان :

فرهنگ، تحلیل فرهنگی، گردشگری، تعاملات فرهنگی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک