چکیده :

اخلاق حرفه‌اي يكي از مسائل اساسي همه‌ي جوامع بشري است. اخلاق و مسئوليت اجتماعي كه مي‌توان آن‌ها را بايدها و نبايدهاي ارزشي- فلسفي و معيار سنجش درستي يا نادرستي رفتار نسبت به خود، ديگران و جامعه تعريف كرد، از مباحثي است كه در دهه‌هاي اخير مورد توجه انديشمندان عرصه‌ي مديريت در جهان قرار گرفته است و نوشته‌هاي متعددي پيرامون آن به رشته تحرير در آمده است. چنان كه دهه‌ي 1990 ميلادي را دهه‌ي اخلاق كسب و كار ناميدند. با توجه به پيچيدگي كنوني سازمان‌ها و با در نظر گرفتن تعدد سبك‌ها و روش‌هاي كاري در سازمان‌ها مهم‌ترين عاملي كه مي‌تواند باعث حفظ سازمان از عدول از ارزش‌هاي انساني گردد همانا حفظ چارچوب‌هاي اخلاقي و مسئوليت‌پذيري سازمان‌ها است. بر اين اساس، در اين مقاله سعي بر آن است تا به مفهوم اخلاق حرفه‌اي و مسئوليت اجتماعي پرداخته و نقش آن را به عنوان نياز جوامع امروز مورد تاكيد مجدد قرار دهد.

کلید واژگان :

اخلاق حرفه‌اي، مسئوليت اجتماعي، مديريت اخلاقي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک