چکیده :

قرن بیست و یکم، سده بهره‌گیری از فرصت‌های تجاری ارزشمند، در بخش‌های خدماتی به ویژه گردشگری است.طی سالهای گذشته درصد قابل توجهی از مردم ، نه تنها در ايران بلكه در در بسياري از مناطق جهان ، به محيط زيست به صورت موضوعي تجملي و لوكس نگاه مي كردند. بررسی مقایسه‌ای گردشگران داخلی و خارجی در این صنعت نیز بیانگر اهمیت این صنعت در توسعه اقتصاد داخلی کشورها است. رشد روزافزون گردشگری و همراه با آن طبیعت¬گردی این مهم را ایجاب می¬کند تا از اصول و مفاهیم مختلف درخصوص پایداری محیط زیستی ، بیشتر استفاده شودو توسعه پایدار از این دسته از مفاهیم می¬باشد.درمطالعه حاضر از طریق روش کتابخانه ای ابتدا به مفهوم اکوتوریسم وگردشگری در ایران پرداخته شده ،نقش آن در توسعه پایدار و سپس چگونگی رشد در جامعه، که در ازای توسعه این صنعت به‌دست می‌آید اشاره شده است. در ادامه به مقایسه صنعت گردشگری در ایران با سایر کشورهای در حال توسعه پرداخته شده و بخش پایانی با ارائه استراتژی نوینی در این راستا به بیان راهکار هایی در جهت توسعه صنعت گردشگری به ویژه در بخش اکوتوریست برای گریز از وضعیت موجود که موانعی بر سر راه توسعه گردشگری وجود دارد، ارایه خواهد شد.

کلید واژگان :

توسعه پایدار,اکوتوریست,توریست,گردشگری,محیط زیست,اکوتوریسم پایدار



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک