چکیده :

این پژوهش با طراحی برنامه آموزش مهارت مدیریت زمان و برنامه ریزی جهت بهبود کارکردهای آموزشی در بین دختران نوجوان بررسی شد. امروزه بررسی مهارت های شناختی همراه با کارکردهای آموزشی بیش از پیش مورد توجه روانشناسان قرار گرفته است، به همین جهت در این پژوهش تاثیر آموزش برنامه ی مدیریت زمان و برنامه ریزی و تاثیر آن بر کارکردهای آموزشی دختران در دوره دبیرستان بررسی شده است. پژوهش از نوع آزمایشی با دو گروه گواه و آزمایش بر روی 20 نفر از دختران دبیرستانی و با روش نمونه گیری تصادفی انجام شد. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش برنامه ی مهارت مدیریت زمان و برنامه ریزی قرار گرفتند. پس از اتمام کاربندی متغیر مستقل اندازه های مربوط به متغیر وابسته (کارکردهای آموزشی) از طریق مقایسه معدل آزمودنی ها در دو ترم آموزشی صورت گرفت. داده های به دست آمده با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که: -آموزش مهارت مدیریت زمان و برنامه ریزی موجب بهبود کارکردهای آموزشی دختران گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه شد.

کلید واژگان :

مدیریت زمان، برنامه ریزی، کارکردهای آموزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک