چکیده :

پژوهش حاضر به بررسی نقش موثر خلاقیت و نوآوری بر کارآفرینی سازمانی می پردازد. این تحقیق توصیفی(غیرآزمایشی) از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان یکی از مراکز علمی کاربردی در استان مازندران به تعداد 199 نفر تشکیل می دهد. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران،131 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. برای گردآوری داده ها در این پژوهش، از پرسشنامه استاندارد کارآفرینی سازمانی مارک هیل(1990) و پرسشنامه خلاقیت و نوآوری استاندارد بهره گرفته شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ برای کارآفرینی سازمانی و خلاقیت و نوآوری به ترتیب 0.81 و 0.89 سنجش و تایید قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف و ضریب همبستگي با نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که بین کارآفرینی سازمانی با خلاقیت و نوآوری و ابعاد آن (شایستگی، تاثیر، استقلال، اعتماد) رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی سازمانی، دانش جویان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک