چکیده :

هدف این پژوهش کشف روابط بین متغیرهای شخصیت برند مقصد، خودپنداره، خودکارکردی و تمایل بازدید مجدد از مقاصد گردشگری با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش گردشگرانی هستند که در بازه زمانی بهار سال 1392 به شهر پول کجور مسافرت داشته اند. تعداد 174 گردشگر به روش نمونه گیری تصادفی قابل دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت سنجش روایی مدل از روش مدل یابی معادلات ساختاری، استفاده و بر اساس نتایج تحلیل مسیر ارتباط متغیرهای این پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است.با توجه به نتایج بدست آمده، ادراک گردشگران از شخصیت برند مقصد، خودپنداره و خود کارکردی ادراک شده گردشگران نسبت به مقصد گردشگری بطور مثبتی بر سطح تمایل گردشگران به بازدید مجدد از ان مقصد تأثیر می گذارد.

کلید واژگان :

شخصیت برند مقصد، خودپنداره، خودکارکردی،نگرش،تمایل بازدید مجدد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک