چکیده :

هدف: هدف کلی این پژوهش بررسی دسته‌بندی کودکان بر اساس تفاوت‌های فردی در مدارس بود. روش تحقیق: تحقیق حاضر از جمله تحقیقات توصیفی از نوع علمی – مروری و کتابخانه‌ای بود. یافته‌ها: با مطالعه منابع دسته‌اول علوم تربیتی(کتابخانه‌ای و مقالات دسته‌اول و سایت‌های مرتبط) در خصوص تفاوت‌های فردی کودکان و دسته‌بندی آنان برابر این تفاوت‌ها اطلاعات مربوطه کشف و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند .نتایج: پس از تجزیه و تحلیل یافته‌ها، نتایج این تحقیق نشان داد که وجود تفاوت‌هاي فردي در کودکان امری بدیهی و لاینفک است و ايجاب مي‌کند توانایی و تفاوت‌های فردی کودکان را شناسایی کرد و برابر آن کودکان را دسته‌بندی و در مورد هر کودک از روشي مناسب با روحيه او استفاده کرد و اگر روشي درباره فرد يا افرادي کارساز بوده آن را به همه يا خصوصياتي متفاوت تعميم داده نشود و از آموزش‌های قالبی، سنتی و کليشه‌اي در آموزش و مدرسه پرهیز کرد.

کلید واژگان :

کودکان، تفاوت‌های فردی، دسته‌بندی، مدارس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک