چکیده :

امروزه بررسی رضایت شغلی کارکنان یکی از اصلی ترین دغدغه های هر سازمانی است. از آنجایی که در صنعت بانکداری تحویلداران در خط مقدم بانک ها قرار دارند و به نوعی ویترین بانک محسوب می شوند، عملکرد آنها تاثیر مستقیمی درتصویر ذهنی مشتریان از بانک دارد. از این رو رضایت شغلی آنها از اهمیتی دو چندان برخوردار است. موضوع این پژوهش بررسی نقش جابجایی تحویلدارن بر رضایت شغلی و عملکرد آنهامی باشد. هدف از این مقاله عبارت است از بررسی مفهوم رضایت شغلی ،عوامل موثر بر رضایت شغلی، جابجایی کارکنان و تئوری برابری و در نهایت ارائه مدلی متکی بر تحقیقات انجام شده و تدوین برنامه ای بهینه جهت جابجایی تحویلدارن با استفاده از نتایج تحقیقات رضایت شغلی می باشد. روش پژوهش اسنادی- تحلیلی (کتابخانه ای با استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی) و مصاحبه با نخبگان است. یافته های این پژوهش بیانگر آن است. که بین جابجایی تحویلداران و طرز تلقی آنها به شغلشان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. و ضرورت دارد که بانکها نسبت به شیوه فعلی جابجایی تحویلداران بازنگری نمایند تا از وضع موجود به وضعیت مطلوب برسند.

کلید واژگان :

رضایت شغلی، جابجایی شغلی، تحویلدار، تئوری برابری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک