چکیده :

رشد و توسعه روزافزون فناوری اطلاعات ، تحولات بسیاری را در زمینه¬های مختلف از جمله حوزه¬های اقتصادی به ارمغان آورده است. عصر حاضر عصر اطلاعات است؛ همگان بر این موضوع که حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است، اذعان دارند. روش¬ها و فرآیندهای معاملاتی کسب و کار شرکت¬ها، با استفاده از فناوری¬های نوین اطلاعات تغییر یافته و این موضوع، حسابداری را تحت تأثیر قرار داده است. بکارگیری عوامل فناوری در آموزش حسابداری با استفاده از منابع الکترونیکی و همچنین استفاده از اطلاعات نظری مناسب در آموزش حسابداری، شرایطی را برای دانشگاه¬ها در ایجاد یک محیط تعاملی برای حفظ هشیاری دانشجویان بوجود می¬آورد. بنابراین ارائه یک راهکار آموزشی که در آن از فناوری اطلاعات استفاده شده باشد، ضروری به نظر می¬رسد. برای دستیابی به این هدف، شرایطی را باید فراهم آورد تا دانشجویان، دوره¬های آموزشی هدف محور را که در آن قادر به ارزیابی و تفسیر اطلاعات باشند، پشت سر گذارند. یکی از موارد بسیار کاربردی در این رابطه، حسابداری الکترونیکی است. حسابداری الکترونیکی، سیستمی است که مدیریت را قادر خواهد ساخت تا تمام فعالیت¬ها را مؤثرتر، مقرون به¬صرفه¬تر و انعطاف¬پذیرتر از زمانی که از امکانات الکترونیکی استفاده نمی¬شود، انجام دهد. تمامی افراد، اعم از کارمندان، مدیران، مشتریان، شرکای کسب و کار و عرضه¬کنندگان که به نوعی فعالیتی را در شرکت¬ها انجام می¬دهند، به یک سیستم و زمان واقعی برای استفاده از امکانات الکترونیکی و به¬اشتراک¬گذاری دستاوردهای روزانه خود نیازمندند. کارمندان حسابداری می¬توانند از طریق آموزش حسابداری، این ساختار را در شرکت¬ها ایجاد نمایند. بنابراین کیفیت آموزش حسابداری، یک عامل مؤثر در موفقیت تمامی کارکنان از جمله کارمندان حسابداری است. از این¬رو شرکت¬ها باید به طور مستقیم این موضوع را مد نظر قرار دهند. با درنظرگرفتن عوامل یاد شده، از شرایط لازم برای برخورداری کیفیت مناسب دانش فارغ¬التحصیلان دانشگاهی، تجدید ساختار در توسعه و آموزش حسابداری بواسطه¬ی فناوری می¬باشد. در صورتی که کیفیت دانش فارغ¬التحصیلان دانشگاهی در سطح بالایی باشد، نیازهای عصر حاضر نیز تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

کلید واژگان :

فناوری اطلاعات، آموزش حسابداری، حسابداری الکترونیکی، سیستمهای اطلاعاتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک