چکیده :

امروزه مخاطرات زیادی در عرضه محصولات جدید برای شرکت ها وجود دارد و آنها باید در عرصه رقابتی، به طور مستمر در مورد عرضه ی محصولات جدید بیاندیشند. با توجه به ایجاد تغییرات سریع در وضعیت رقبا، تکنولوژی و تمایلات مشتریان، شرکت ها نمی توانند همواره به محصولات موجود فعلی تکیه کنند. یکی از قویترین ابزارهای موجود که مدیران بازاریابی می توانند جهت آگاهی ازتغییرات رقبا، تکنولوژی و نیازها، سلایق و انتظارات مشتریان استفاده نمایند، تحقیقات بازاریابی می باشد. در این پژوهش مروری 12 پژوهش به زبان فارسی و 3 پژوهش به زبان انگلیسی در ارتباط با تحقیقات بازاریابی و توسعه محصول مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از یافته ها، بیانگر نقش مهم بازاریابی در توسعه محصول جدید بوده و عوامل موثر در توسعه محصول جدید شامل مواردی مانند: تعریف صحیح محصولات و خدمات، شناخت و ارزیابی بازار، تعیین قیمت محصولات و خدمات، شناخت مشتریان و نیازهای آنها، شبکه های ارتباطی و ... می باشد که برای دستیابی به هر یک از این موارد می توان از تحقیقات بازاریابی استفاده نمود.

کلید واژگان :

تحقیق بازار، تحقیقات بازاریابی، توسعه محصول



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک