چکیده :

هدف: پژوهش حاضر بررسی مدیریت مطلوب کلاس‌ درس و دانش‌آموزان بود. روش: در این پژوهش از روش توصیفی(مروری- کتابخانه‌ای) استفاده شده است. یافته ها و نتیجهگیری: مهم‌ترین نتیجه حاصل از یافته‌ها نشان می‌دهد که مدیران مدارس و آموزشی نباید خود را مقید به یک قانون غیر منعطف قرار داده و بدون هیچ‌گونه خلاقیتی به برنامه های از پیش تعیین شده بپردازند بلکه باید در چارچوب وظایف خود تفکرات و نظرات خود و دیگران را در راستای تحقق هدف مورد نظر پیاده کنند و بهتر از همه از خلاقیت و شم مدیریتی خود به نحو احسن استفاده نمایند و البته از افراد مجرب مدیر و مشاورین هم به نحو مطلوب و به موقع استفاده نمایند. معلمین و مربیان مدارس و کلاس درس بايد متناسب‌ با فضا و جو كلاس‌ و محتواي‌آموزشي‌ و منابع‌ و وسايل‌ آموزشي‌ و شرايط اجتماعي‌، اقتصادي‌، جغرافيايي‌ و... دانش‌آموزان‌ كلاس‌ از راه‌كارهاي‌ مختلفي‌ جهت‌ مديريت‌ كلاس‌ استفاده‌ كرد.

کلید واژگان :

مدیریت، کلاس، درس، دانش‌آموزان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک