کیفیت خدمات همواره بهعنوان یکی از مباحث مهم در رقابتپذیری بنگاههای خدماتی مطرح بوده است. از این روی بهکارگیری روشی برای سنجش و بررسی نقش کیفیت خدمات بر شخصیت برند همواره حائز اهمیت بوده است. در این مطالعه بهمنظور بررسی نقش ابعاد کیفیت خدمات در شکلگیری شخصیت برند فروشگاه زنجیره ای شهروند از تلفیق مدل سنجش کیفیت خدمات (سروکوال) پاراسورمان و ابعاد شخصیت برند آکر بهره گرفته شده است. در این مقاله اثر ابعاد 5 گانه کیفیت خدمات: قابلیت اعتماد، پاسخگویی، اطمیناندهی، همدلی و عوامل فیزیکی بر شخصیت برند( صمیمیت، تنومندی، هیجان، شایستگی و دلفریبی) پس از طراحی مدل، از طریق توزیع پرسشنامه میان 384 نفر از مشتریان فروشگاه زنجیره ای شهروند و با استفاده از روش معادلات ساختاری در نرم افزارهای لیزرل و SPSS مورد سنجش قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان میدهد که ابعاد 5 گانه مدل کیفیت خدمات (سروکوال) بر شکلگیری شخصیت برند فروشگاه زنجیره ای شهروند موثر است.
کلید واژگان :کیفیت خدمات، برند، شخصیت برند، مدل سروکوال، فروشگاه زنجیره ای شهروند
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک