هدف: پژوهش حاضر به بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر بهداشت و سلامت روان دانشآموزان پرداخته بود. روش: روش پژوهش پيمايشي توصيفي است و جامعه آماري تحقیق كليهي دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی مدارس شهر جوانرود که در سال تحصیلی 1391 – 1390 مشغول به تحصیل بودهاند، را شامل میشود در این تحقیق برای مشخص نمودن حجم نمونه از فرمول کوکران در سطح خطای معیار 1/0 استفاده شد. با توجه به نتایج فرمول کوکران تعداد 87 نفر دانشآموز دختر مقطع راهنمایی مدارس شهر جوانرود به عنوان حجم نمونهی تحقیق انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این تحقیق، روش نمونهگیری تصادفی ساده بود یافته ها و نتیجه گیری: نتایج حاصل از بررسی یافتههای تحقیق نشان داد كه آموزش مهارتهای زندگی بر عزت نفس دانشآموزان تأثیر مثبت و معناداری دارد. علاوه بر این نتایج تحقیق نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی علاوه بر عزت نفس کلی بر عزت نفس فردی، خانوادگی، تحصیلی و اجتماعی نیز تأثیر مستقیم و معناداری دارند.
کلید واژگان :آموزش، مهارت، زندگی ، سلامت، روان، دانشآموزان.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147362358217030
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران
- برگزار کنندگان : انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین
- تاریخ ثبت : 1395/06/22 00:23:02
- ثبت کننده : سعید احمدی
- تعداد بازدید : 183
- تعداد فروش : 0