چکیده :

هدف: پژوهش حاضر به بررسی ساختار خانواده(کلیات و مفاهیم) پرداخته بود. روش: روش پژوهش توصیفی - مروری (روش کتابخانه‌ای) و رجوع به منابع معتبر علوم تربیتی و اطلاعات علمی – اینترنتی مربوطه گردآوری شده بود. یافته ها و نتیجه گیری: با مطالعه نوع روابط میان نقشهای مختلف در خانواده، سه نوع از ساختار و یا شیوه‌های تربیتی در خانواده (استبدادی، رها و اقناع‌گرایی) تشخیص داده شده است. براین اساس، تفوق هر یک از ویژگی‌های فوق در خانواده منجر به بروز رفتارهای متفاوت فرزندان در عرصه‌ای اجتماعی می‌گردد.

کلید واژگان :

خانواده، ساختار، کلیات، مفاهیم.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک