چکیده :

مهندسی مجدد و الگوهاي مهندسی مجدد از مفاهیم نسبتا جدیدي است که در ابتدا براي تاثیر گذاشتن بر جامعه ي مهندسی نرم افزار شروع شد. با تغییر منابع با هدف تجدید سازمان از سیستم هاي قدیمی به سوي تمرکز بر پیشرفت نرم افزار جدید، تجارت قادر خواهد بود زمان و منابع با ارزش زیادي را ذخیره نماید. اگرچه مزایاي این رویکرد به وضوح دیده می شود اما برخی مشکلات از جمله بی تجربگی و کمبود ابزار مناسب، مهندسی مجدد سیستم را کمی مشکل می سازد. بنابراین، شناسایی عوامل موثر بر پیاده سازي مهندسی مجدد فرایندهاي کسب و کار اهمیت زیادي دارد. در این مقاله با بررسی شرکت هاي صنایع غذایی استان گیلان، نقش عوامل موثر بر مهندسی مجدد در فرایندهاي کسب و کار و تاثیر آن بر عملکرد شرکت ها بررسی می شود. نتایج حاکی از تاثیر عواملی از قبیل رهبري، مدیریت تغییر، ساختار، فناوري اطلاعات و مشارکت کارکنان است.

کلید واژگان :

مهندسی مجدد، فرایندهاي کسب و کار، عملکرد، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک