چکیده :

هدف این پژوهش بررسی سهم آموزش هرکدام از مولفه های مرتبط با کتاب سبک تفکر و زندگی در تقویت نگرش انسانی به زندگی سالم دانش آموزان پایه اول متوسطه اول منطقه چهار آموزش و پرورش شهر تهران بود. این پژوهش از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی و از حیث روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مدارس دوره ی اول متوسطه منطقه چهار آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 94-93 تشکیل دادند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 286 نفر تعیین شد. از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبتی برای نمونه گیری استفاده شد. برای جمع‌آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی سوری از طریق مراجعه به خبرگان و برای سنجش پایایی آن از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد که ضریب مذکور برای پرسش نامه مهارت های سبک تفکر و زندگی 87% و برای پرسشنامه تقویت نگرش انسانی به زندگی سالم 92/0 بدست آمد. برای تحلیل داده ها از آماره های توصیفی میانگین و انحراف معیار و آزمون آمار استنباطی رگرسیون استفاده شد. نتایج بدست آمده از پاسخ به سوال های هشت گانه تحقیق نشان می دهد که هرکدام از مولفه های مرتبط با کتاب سبک تفکر و زندگی سهمی را در تقویت نگرش انسانی به زندگی سالم در دانش آموزان پایه اول متوسطه اول منطقه چهار آموزش و پرورش شهر تهران ایفا می کند.

کلید واژگان :

کتاب سبک تفکرو زندگی ،تقویت نگرش انسانی به زندگی سالم ، دانش آموزان دوره اول متوسطه.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک