در محیط پیچیده و پررقابت امروز سازمانها برای بقا نیاز به خلاقیت و نوآوری دارند. استفاده از فرصتهاي محيطي و منابع مالي پراكنده براي پاسخگويي به نيازهاي اقتصادي جامعه، از طريق ايجاد و توسعه كسب و كارهاي جديد و خطرپذير، فرآيند كارآفريني را تشكيل ميدهد. هدف این پژوهش ارائه الگوی تقویت نگرش کارآفرینی سازمانی در سطح مدیران نهاجا میباشد. این تحقيق بر اساس نتیجه یا دستاورد، از نوع "توسعهای- کاربردی" و بر مبنای اهداف از نوع "توصيفي- پیمایشی" است. جامعه آماری تحقیق، مدیران میانی نهاجا شاغل در شهر تهران میباشند. در اين پژوهش بعد از سنجش روايي و پایایی ابزار تحقيق (پرسشنامه)، از نمودار رادار، آزمونهای کولموگوروف- اسمیرنوف، تی استیودنت، رگرسیون و دبلیو کندال برای تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه استفاده شده است. از جمله نتایج این تحقیق، تأثیر متغیرهای آموزش، استراتژی سازمانی، سیستم پاداش، ارتباطات سازمانی و فرهنگ سازمانی بر نگرش کارآفرینی سازمانی مدیران نهاجا میباشد.
کلید واژگان :کارآفرینی سازمانی، نگرش مدیران نهاجا، کارآفرینی، استراتژی کارآفرینی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک