چکیده :

کارآفرینی به عنوان پدیده ای نو ظهور ، به تازگی در محافل علمی ایران مطرح شده است. احیای تحقیقات و عملیات کارآفرینی در دنیا به دهه 1980 میلادی باز می گردد؛ که آن را " انقلاب کارآفرینانه " نام گذاری کرده اند . " جان تامپسون " معتقد است مهارتهای کارآفرینانه نیازی فراگیر و ضروری برای تمامی سازمان ها (دولتی، خصوصی ، داوطلبانه و غیره ) با هر اندازه ( بزرگ ، متوسط و کوچک ) است. فضای کسب و کار با سرعت سرسام‌آوری به سمت رقابتی‌شدن حرکت می‌کند در این فضای پرچالش، سازمان‌های (دولتی، خصوصی ، داوطلبانه و غیره ) را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: دسته اول آنهایی که موج ساز هستند و با پذیرش ریسک‌ها تغییرات را می‌آفرینند. دسته دوم آنهایی که موج سوار هستند و با موج تغییرات همساز می‌شوند و دسته سوم آنهایی که تغییرات را نمی‌بینند و اسیر موج می‌شوند. بدیهی است که موج برای آنها تصمیم می‌گیرد و احتمالا آنها را به صخره می‌کوبد. در شرایط کنونی جهانی شدن، آنهایی موفق هستند که آنچه را مشتریان می‌خواهند و نیاز دارند، شناسایی کنند و خود ر ا با خواسته‌های ایشان وفق دهند. برای نیل به این هدف، دانش و مهارت مزیت رقابتی اصلی شناخته شده است و یافته‌ها دال بر آن است که کاربرد آنها نیز مزیت رقابتی پایدار ایجاد می‌کند.

کلید واژگان :

مهارت، کارآفرینی،مهارت‌هاي فني، مهارت‌هاي مديريتي، مهارت‌هاي شخصي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک