چکیده :

هدف از پژوهش حاضر حاضر به بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و شغلی با عملکرد معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی 96-95 می باشد . تحقیق حاضر ، بر اساس ماهیت و و روش یک تحقیق توصیفی – همبستگی و از نظر هدف یک تحقیق کاربردی است . جامعه پژوهش شامل معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان است. که تعداد آن ها 240 نفر می¬باشد با توجه به جدول مورگان از 240 نفر حاضر در پژوهش 142 نفر مرد و 98 نفر زن هستند و روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای می باشد در این پژوهش از 1-پرسشنامه شخصيتي نئو توسط کاستا و مک کري (1989)، 2-پرسشنامه عملکرد معلمان3- پرسشنامه شغلی توسط هالند در سال 1958 استفاده شده است . روش تجزیه و تحلیل داده ها به صورت توصیفی داده ها جهت شناختی با استفاده از جداول و نمودارها درقسمت استنباطی،. از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شده است. ضریب همبستگی پیرسون برای رابطه بین ویژگی های شخصیتی و شغلی و عملکرد معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان 40/0 برآورد گردیده است. با توجه به ملاک ها، می توان گفت که بین ویژگی های شخصیتی و شغلی و عملکرد معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان رابطه همبستگی متوسطی وجود دارد که با توجه به سطح معناداری که برابر 001/0 برآورد گردیده است، این میزان همبستگی در سطح اطمینان 99/0 از لحاظ آماری معنادار قلمداد می گردد. با توجه به ضریب همبستگی برآورد شده، می توان گفت که سطوح بالای ویژگی های شخصیتی و شغلی دبیران با عملکرد شغلی بالا همراه بوده است

کلید واژگان :

ویژگی های شخصیتی ، عملکرد شغلی ، ویژگی های شغلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک