چکیده :

زنجیره تأمین به دنبال کاهش هزینه ها و بهبود مستمر است. تمامی صنایع برای رسیدن به سهم بازار بیشتر به دنبال مزیت رقابتی هستند. فلسفه مدیریت زنجیره تأمین از دو روش ناب و چابک تشکیل شده است. يك زنجيرة تامين شبکه‌اي از سازمان‌ها با ارتباطات بالادستي و پائين‌دستي در فرآيندهاي مختلف است كه کليه فعاليت‌هاي مرتبط با جريان‌هاي مواد (و نيز جريان‌هاي مالي و اطلاعاتي مرتبط با آن) از مرحلة تهية مواد اوليه تا مرحلة تحويل كالاي نهايي به مصرف‌كننده را شامل شده و از طريق عرضه محصولات نهايي و خدمات به مشتريان، توليد ارزش مي‌نمايد. بدين ترتيب عناصر يك زنجيرة تامين شامل تامين‌كنندگان مواد و قطعات، سازندگان، توزيع كنندگان، فروشندگان عمده، خرده‌فروشان و مصرف‌كنندگان نهايي محصول خواهند بود. این مقاله مروری بر مدیریت زنجیره تأمین در سازمان¬¬ها می باشد.

کلید واژگان :

زنجیره تأمین، مدیریت زنجیره تأمین، سازمان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک