چکیده :

مطالعه حاضر با هدف اثر بخشی عوامل مهم اجتماعی و فردی در افزایش عملکرد روا نی و درسی دانش آموزان به بررسی نقش ها و تاثیر عوامل اجتماعی و آموزشی عوامل فردی در عملکرد روانی ودرسی محصلین پایه پنجم می پردازد .تفاوت های خانوادگی و تاثیر آن در هوش و پیشرفت کودکان یکی از مهمترین موضوعات روانشناسی معاصر به شمار می آید و برخی معتقدند مسایل و پایگاه اجتماعی خانواده تفاوت چندانی در عملکرد دانش آموزان ندارد هدف: هدف از پژوهش، بررسی نقش عوامل اجتماعی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان، مانند شرایط خانوادگی،تحصیلات،اشتغال مادران،شرایط اجتماعی وحاکمیت ارزش های مادی می باشدروش: روش به کار رفته در این پژوهش روش توصیفی پیمایشی از نوع علی مقایسه ای و همبستگی است؛ این پژوهش به توصیف عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی و رابطه بین متغیر های پیش بین و ملاک می پردازد .برای سنجش متغییرها از پرسشنامه محقق ساخته که دارای دو بخش والدین ودانش آموزان میباشد استفاده شده است. یافته ها: معدل گروه هااز طریق آزمون تجزیه وتحلیل واریانس یک راهه نشان می دهد عوامل خانوادگی واجتماعی برعملکرد تحصیلی دانش آموزان با سطح اطمینان 99 درصد معنادار میباشد. مقدار همبستگی در سطح آلفا کمتر 01 معنی دار است وبا عوامل خانوادگی واجتماعی به طور مثبت رابطه دارد .نتایج: مقادیر ضریب همبستگی معدل با تک ، از 0 تک عوامل اجتماعی خانوادگی و نمره کلی اجتماعی و خانوادگی و آزمون معناداری آنها بیانگر رابطه قوی و معنادار بین آنها بود

کلید واژگان :

عوامل خانوادگی ، عوامل اجتماعی ، دانش آموزان،تعلیم وتربیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک