چکیده :

آموزش و توانمندي شغلي يكي از پيچيده ترين وظايف در اداره امور هر سازمان و به ويژه در مديريت نيروي انساني است. بعد از نظام جذب، نظام بهسازي و به كارگيري مناسب منابع انساني قرار دارد. در حقيقت آموزش از مهمترين اقدامات و برنامه هاي هر سازمان بوده و نظام آموزشي تكميل كننده نظام استخدامي به شمار ميرود و باعث توانمندي و رشد نيروي انساني موجود شده و موفقيتهاي آتي را تضمين ميكند.آموزش و بهسازي باعث بينش و بصيرت عميقتر دانش و معرفت بالاتر و توانايي و مهارت بيشتر انسانهاي شاغل در سازمان براي اجراي وظايف محوله شده و در نتيجه موجب نيل به هدفهاي سازماني با كارايي و ثمربخشي بهتر و بيشتر مي شود. از آن جا که امروزه منابع انسانی با ارزش ‌ترین عامل تولید و مهم‌ ترین سرمایه هر سازمان و منبع اصلی ایجاد کننده قابلیت‌ های اساسی آن است، آموزش ‌و پرورش به ‌عنوان سازمانی در راستای افزایش علم و دانش با توجه به تغییرات پرشتاب سبب شده بهسازی و نوسازی نیروی انسانی را در راس برنامه‌های خود قرار دهند. زیرا آموزش‌ و پرورش یکی از مهمترین عوامل توسعه کشورهاست . هدف از پژوهش حاضر که به روش کتابخانه ای انجام شده است، بررسی نقش آموزش در فرآیند توانمند سازی معلمان به عنوان مهمترین منبع انسانی آموزش و پرورش می باشد. بر اساس یافته های پژوهش، معلمان نباید به اطلاعات و آموزش های قبل از خدمت خود اکتفا کرده و پیوسته باید دانش و مهارت خود را به ویژه از طریق دوره های ضمن خدمت بالا ببرند تا اهداف سند تحول بنیادین مبنی بر وجود معلم های کار آمد در چشم انداز 1404 تحقق یابند.

کلید واژگان :

توانمند سازی، بهسازی، معلمان، منابع انسانی، آموزش و پرورش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک