چکیده :

هدف از تحقيق حاضر، بررسی رابطه المپیاد ورزشی درون مدرسه اي با دست یابی به اهداف سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر، 200 نفر از معلمین تربیت بدنی شاغل در آموزش و پرورش بابل هستند که نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 132 انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته با مقیاس پنج ارزشی لیکرت مورد استفاده قرار گرفت (92/0=α). براي بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کلموگروف- اسمیرونف و برای فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون در سطح معناداري 05/0P≤ از نرم افزار آماری 22SPSS استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که تمامی اهداف مورد نظر در سند تحول بنیادین (استعداديابي، هويت بخشي درس تربیت بدنی، كاهش بزهكاري، تقویت روحیه جوانمردانه) با برگزاری المپیاد درون مدرسه ای رابطه معنی دار وجود دارد (05/0≤P).

کلید واژگان :

المپیاد ورزشی، سند تحول بنیادین، معلمین تربیت بدنی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک