چکیده :

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر تصویر برند بر عشق به برند در محصولات ورزشی شرکت های نایک و آدیداس از دیدگاه مشتریان ورزشی شهر اردبیل بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری کلیه مصرف کنندگان کالاهای ورزشی نایک و آدیداس شهر اردبیل بود. نمونه آماری طبق جدول مورگان 217 نفر تعیین شد. 199 نفر از مصرف کنندگان کالاهای ورزشی نایک و آدیداس شهر اردبیل، بصورت داوطلبانه پرسشنامه های استاندارد 23 گویه ای تصویر برند واهی و پسوان(2006) و پرسشنامه 80 گویه ای عشق به برند آلبرت (2010) را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد تصویر برند بر عشق به برند به میزان 71/0تاثیر دارد (01/0p˂، 71/0β=). مولفه های تصویر برند به اندازه 73 درصد از تغییرات متغیر عشق به برند را تبیین می کند (01/0p˂).

کلید واژگان :

تصویر برند، عشق به برند، مشتریان ورزشی، نایک، آدیداس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک