هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر تصویر برند بر عشق به برند در محصولات ورزشی شرکت های نایک و آدیداس از دیدگاه مشتریان ورزشی شهر اردبیل بود. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری کلیه مصرف کنندگان کالاهای ورزشی نایک و آدیداس شهر اردبیل بود. نمونه آماری طبق جدول مورگان 217 نفر تعیین شد. 199 نفر از مصرف کنندگان کالاهای ورزشی نایک و آدیداس شهر اردبیل، بصورت داوطلبانه پرسشنامه های استاندارد 23 گویه ای تصویر برند واهی و پسوان(2006) و پرسشنامه 80 گویه ای عشق به برند آلبرت (2010) را تکمیل نمودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد تصویر برند بر عشق به برند به میزان 71/0تاثیر دارد (01/0p˂، 71/0β=). مولفه های تصویر برند به اندازه 73 درصد از تغییرات متغیر عشق به برند را تبیین می کند (01/0p˂).
کلید واژگان :تصویر برند، عشق به برند، مشتریان ورزشی، نایک، آدیداس
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148957733934720
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید چمران اهواز
- تاریخ ثبت : 1395/12/25 14:58:59
- ثبت کننده : محبوب شیخعلی زاده
- تعداد بازدید : 201
- تعداد فروش : 0