چکیده :

هدف از این مقاله بررسی گردشگری شهری برای رسیدن به بهترین راهبرد در امر گردشگری وتوجه به تأثیر شگرف آن درزمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کلان‌شهرهامی‌باشد. برای بررسی توسعه گردشگری شهری و تعاملات اجتماعی – اقتصادی آن در کلانشهرها از روش پژوهش توصیفی – تحلیلی با استفاده ازجمع آوری داده ها کتابخانه ای است و منابع اصلی تحقیق اسناد و مدارک موجود و پژوهش های صورت گرفته در این خصوص می باشد. نتایج پژوهش نشان می دهد برای دستیابی به توسعه‌ی گردشگری شهری در کلان‌شهرها مدیران و برنامه ریزان شهری و همچنین همکاری بخش خصوصی و دولتی برای تصمیم‌گیری، یکپارچگی همه سازمان‌های ذی‌ربط و مدیریت عاقلانه و مدبرانه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی- اجتماعی، استفاده پایدار از منابع گردشگری، رضایت خاطر بازدیدکنندگان، بهسازی و مرمت سایت‌های تاریخی، توسعه فضاهای سبز و پارک‌ها، تبلیغات و بازاریابی برای پتانسیل‌های گردشگری، اجرای طرح‌های توسعه شهری وگردشگری مهم‌ترین نقش را در توسعه گردشگری شهرها و حوزه‌های نفوذ آن‌ها ایفا می‌کند.

کلید واژگان :

گردشگری شهری، توسعه گردشگری، تعاملات اجتماعی – اقتصادی، کلان‌شهرها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک