چکیده :

هدف از نگارش پژوهش حاضر، شناسایی کانالهای ارتباطات بازاریابی و نیز اولویت بندی آنها به منظور گزینش مناسب ترین کانال ها می باشد. جامعه آماری پژوهش بازاریابان ورزشی استان خراسان رضوی بود. برای این منظور از پرسشنامه ارتباطات بازاریابی یکپارچه (لی و پارک ۲۰۰۷) استفاده شد. که روایی آن با ضریب آلفای کرونباخ 81/0 تأئید شد. با توجه به موضوع و هدفي كه اين تحقيق دنبال ميكند و از آنجايي كه غالبا مديران ترجيحات و نظرات خود را به صورت اصطلاحات زباني به جاي مقادير عددي بيان ميكنند، روش فرآيند تحليل سلسله مراتبي فازي (AHP-F) مناسبترين روش تجزيه و تحليل داده ها شناخته شد. نتايج به دست آمده در اين تحقيق حاكي از آن است كه در بين ابزارهاي IMC ، تبليغات بالاترين رتبه را در ميان ساير ابزارهاي IMC در صنايع غذايي دارد و در اولويت بندي گزينه ها در بين كانالهاي تبليغاتي رسانه هاي تبليغاتي مانند راديو و تلويزيون، در بين كانالهاي پيشبرد فروش برگزاري مسابقات، قرعه كشي ها و ارائه جوايز، در بين كانالهاي بازاريابي مستقيم بازاريابي با كاتالوگ و در بين كانالهاي روابط عمومي وقايع و رويدادهاي مختلف، موثرترين ابزارهاي ارتباطي در صنايع غذايي به شمار مي آيند.

کلید واژگان :

ابزارهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه، تحلیل سلسله مراتبی فازی، بازاریابی ورزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک