صنعت ریخته گری نظیر دیگر فرایندهای تولید در طی سالیان گذشته با تحولات بسیاری همراه بوده است. برای موفقیت در بازار علاوه بر تغییر روش های تولید، روابط تجاری و حتی فرهنگ سازمانی خود باید با بهینه سازی طرح و وزن قطعات، بهبود در کارایی و کیفیت محصول، کاهش زمان ساخت و پذیرش محصول و کاهش هزینه های تولید قطعهبه عمل آورند.شرکت فذا نیز دراین راستا وبرای بهبود یکی از عیوب اصلی قطعات ریخته گری یعنی حفره انقباضیکه هزینه زیادی را سالانه به کارخانهها و شرکتهای ریختهگری تحمیل میکند اقدام نموده است . بهینه سازی سیستم های راهـگاهی و تغذیه گذارینقش بسیار مهمی در کاهش این عیب دارد.هدف از این تحقيق، کاهش ضایعات ناشي از حفره انقباضی از طريق اصلاح سیستم راهگاهی و تغذیهگذاری در بازویی چرخ پژو 206مي باشد.پس از بررسی طرح اولیه سیستم راهگاهی و تغذیهگذاری در مدل و مطالعات میدانی از عیوب، نحوه پُر شدن قالب و انجماد با استفاده از نرم افزارهاي شبیه سازی با اعمال تغییرات در گیت ورودی سیستم راهگاهی ، گردن و حجم تغذیه، موجب افزايش فشار مذاب براي پرشدن قالب و نيز جريان آرامتر مذاب از تغذیه گرم بهنگام پر كردن قالب و بهبود عملکرد تغذیه شده است. نتایج نشان میدهد كه طرح بهينه سیستم راهگاهی تقریباً به میزان85/1 درصد ضایعات حفره انقباضی را کاهش می دهد كه به اين ترتيب موجب افزایش راندمان وکاهش قطعات برگشتی(براي تيراژ ثابت) مي شود.
کلید واژگان :بهره ریخته گری، نرم افزار، حفره انقباضی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6150715416051146
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی مواد و متالورژی
- برگزار کنندگان : انجمن علمی مهندسی متالورژی
- تاریخ ثبت : 1396/07/13 01:26:00
- ثبت کننده : سید ابراهیم وحدت
- تعداد بازدید : 188
- تعداد فروش : 0