چکیده :

توسعه ی کارآفرینی از طریق آموزش در مراکز آموزشی و دانشگاهی یک از ضروریات عصر حاضر می باشد. يكي از مهم ترين ابعاد مورد نظر، بستر سازي فرهنگي براي كارآفريني است. به منظور ايجاد و ترويج فرهنگ مناسب، ابتدا بايد شاهراه هاي مختلفي را شناخت كه فرهنگ از طريق آن مي تواند توانايي و استعداد كارآفريني را به افراد تزريق كند و سپس سرمايه گذاري لازم را روي آن انجام داد. در این مقاله با فرض قرار دادن فرهنگ کارآفرینی، که می تواند منجر به توانمندسازی، افزایش استعدادها و یادگیری مهارتهای نیروی انسانی شود، مدلی ارائه گردید. مدل معرفی شده پنج مرحله دارد؛ در مرحله اول یک سیستم فازی طراحی می شود که ورودی های آن را سه متغیر کلیدی مولفه های فرهنگ کارآفرینی و خروجی آن را ابعاد توسعه نیروی انسانی سازمان معرفی شده است. در مرحله دوم ورودی ها و خروجی ها پس از افرازبندی به اعداد فازی تبدیل می شوند. قوانین استنتاج (موتور استنتاج) در مرحله سوم تبیین می گردند. در مرحله چهارم فازی زادئی انجام می گیرد. در نهایت مدل طراحی شده در مرحله پنجم آزمون می شود. نتايج حاصل بيانگر آن است كه مولفه های فرهنگ کارآفرینی بر ابعاد توسعه ی نیروی انسانی کارآفرین شامل؛ توانمندسازی، افزایش استعدادها و یادگیری مهارتها، تأثیر دارد.

کلید واژگان :

فرهنگ کارآفرینی، توسعه نیروی انسانی، دانشگاه ، سازمان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک