چکیده :

در عصر حاضر ضرورت توجه دانشگاه‌ها به تأمین نیازهای متنوع اجتماعی و احساس مسئولیت و پاسخگویی نسبت به آن تأکید شده‌است که دانشگاه‌ها باید در عین داشتن استقلال و خودگردانی و آزادی آکادمیک، در قبال استفاده‌از منابع عمومی، خصوصی، ملی و بین المللی، احساس مسئولیت نمایند. جایگاه رفیع دانشگاه‌ها در جامعه موجب ایجاد انتظاراتی جدید شده‌ و سیاستگذاران، مدیران و مجریان دانشگاهی را ملزم می نماید تا ضمن درک نیازهای متحول دنیای کار و اشتغال، آموزش‌های خود را کارآمد و معطوف به حل مسئله سازند و ضمن پرورش انسان‌های خلاق و کارآفرین و دارای مهارت‌های عملی برای ورود به عرصه‌های اقتصادی - اجتماعی کار و زندگی، تعادلی بین پژوهش‌های بنیادی و کاربردی ایجاد نمایند و توانایی ارائه خدمات مشاوره‌ای به روز و کارساز را به جامعه داشته باشند. آموزش، یکی از جنبه‌های مهم در گسترش کارآفرینی است که مورد توجه ویژه‌ي كشورهاي جهان واقع شده است. با توجه به مطالعات مختلفی که صورت گرفته ثابت شده که ویژگی‌های کارآفرینان اغلب اکتسابی است و نه توارثی و از این رو در حال حاضر آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گسترده‌ترین فعالیت‌های دانشگاه‌ها تبدیل شده است. تحقيقات نشان مي¬دهد كه دانشگاه¬ها براي ايفاي نقش اجتماعي و بيروني و نيز برقراري ارتباط با محيط و جامعه به منظو حل مشكلات و نارسايي¬ها از توان مدل¬سازي بالايي برخوردار است.در این مقاله سعی می شود به مقدمه ای از موضوع پرداخته شود و سپس در مورد دانشگاه و توسعه منابع انسانی، دانشگاه و نقش آن در کارآفرینی، ضرورت آموزش کارآفرینی در دانشگاه، اهداف آموزش کارآفرینی، آموزش و فرهنگ کارآفرینی، توسعه ی کارآفرینی، دانشگاه کارآفرین و ویژگی‌های دانشگاه کارآفرین اشاره می شود و در آخر مقاله، بحث و نتیجه گیری از موضوع آمده است.

کلید واژگان :

آموزش– دانشگاه – توسعه کارآفرینی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک