چکیده :

در پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر اثربخشی کسب و کار در شرکت مروارید پنبه ریز شهرستان سمنان که در صنعت بازاریابی شبکه ای فعالیت دارند، پرداخته شده است. ابعاد بازایابی کارآفرینانه در این پژوهش شامل چهار بعد نوآوری گرایی، فرصت گرایی، ریسک پذیری و ایجاد ارزش می باشند. این پژوهش کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی است. در این راستا، برای گردآوری اطلاعات و آزمون فرضیه ها، از پرسش نامه محقق ساخته ای حاوی 19 پرسش در 5 بعد استفاده شد. بر اساس جدول کرجسی- مورگان، با روش نمونه گیری تصادفی ساده، از بین 140 نفر از بازاریابان فعال در صنعت بازاریابی شبکه ای شرکت مروارید پنبه ریز، 103 نفر به عنوان جامعه آماری پژوهش انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، از مدل معادله های ساختاری در نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج حاصل از اجرای پژوهش نشان می دهد که بین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه و اثربخشی کسب و کار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین در بین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه، بعد نوآوری گرایی دارای بیشترین تأثیر و بعد فرصت گرایی دارای کمترین تأثیر بر اثربخشی می باشند.

کلید واژگان :

بازاریابی کارآفرینانه،اثربخشی،نوآوری گرایی، فرصت گرایی،ریسک پذیری، ایجاد ارزش،بازاریابی شبکه ای.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک