چکیده :

با توجه به اهمیت حیاتی دانش در اقتصاد جهانی و ضرورت مشارکت دانشگاه به منزله ی اصلی ترین نهاد تولید کننده ی دانش در توسعه ی اقتصاد ملی و منطقه ای و همچنین با توجه به نیاز دانشگاه به کسب درآمد و تجاری سازی دانش برای بقا تدوین الگویی مناسب جهت تجاری سازی فناوری دانشگاهی ضروری است. تجاريسازي ايدهها و دستاوردهاي پژوهشي يكي از اهداف اصلي دانشگاهها و موسسات تحقيقاتي است. تحقیق انجام شده یک مطالعه ی موردی است و برای جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است. متغیر هایی مانند انتشار مقالات در کنفرانس ها و قراردادهای تحقیقاتی مشترک و رساله های تحصیلات تکمیلی با تجاری سازی دانش رابطه ی معناداری دارد. نتایج حاصل از تحقیقات نشان می دهد که روند تجاری سازی فناوری در دانشگاه ها طی سال های اخیر صعودی بوده است.

کلید واژگان :

تجاری سازی، فناوری، دانشگاه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک