چکیده :

امروزه تحقیقات و بررسی های انجام شده نشان می دهد رعایت برخی فاکتورهای موثر روحی روانی در یک سازمان باعث ایجاد شور و هیجان، انگیزه واشتیاق برای مشتریان شده که به طبع آن افزایش رونق یک سازمان جهت فروش محصولات را در پی خواهد داشت. در مقاله حاضر، ضمن تعریف موضوع به مطالعه تطبیقی پژوهش های تجربی درزمینه عوامل موثر بر ایجاد انگیزه در مشتریان با تاکید بر افزایش فروش محصولات و تبیین وجوه مشترک نتایج این تحقیقات پرداخته شد و به عواملی چون: کیفیت، خدمات پس از فروش، محیط فیزیکی اشاره شده و نتیجه‌گیری گردید که حفظ مشتریان خوب دربلند مدت، نسبت به جلب مستمر مشتریان جدید، براي جایگزینی مشتریانی که با شرکت قطع رابطـه کـرده انـد سودمندتر است. فروش محصول يا خدمات، مهمترين هدفي است كه هر توليدكننده كالا يا خدمات دارد. تمام آنچه به عنوان شيوه‌هاي مديريتي در هر سازمان يا بنگاه اعمال مي شود، راهكاري است براي نيل به هدف فروش بيشتر. پس مي‌توان تمام فعاليتهاي يك بنگاه تجاري، اقتصادي يا خدماتي را طوري طراحي كرد كه فروش يا همان بخش سودآور فعاليت به بهترين نحو و بالاترين ميزان صورت پذيرد.

کلید واژگان :

تئوریکی تجربی، عوامل موثر، ایجاد انگیزه در مشتریان، فروش محصولات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک