چکیده :

فرهنگ مجموع های از رفتارهای اجتماعی است که توسط گونه خاصی از موجودات در تعامل با یکدیگر شکل می گیرد. مقصود از فرهنگ سازمانی ٬ سیستمی است که اعضا نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود. فرهنگ سازمانی به عنوان مجموعه ای از ارزش ها ٬ باورها ٬ عقاید ٬ فرضیات و هنجارهای مشترک حاکم بر سازمان است وضعیت اقتصادی کشور و ترکیب جمعیتی، ما را نیازمند کوشش برای توفیق در زمینه های پیشرو اقتصادی مینماید و در این راستا ضرورت داشتن مدل، الگوها و راهکارهای مناسب به منظور آموزش، تربیت و استفاده بهینه از نیروی فعال و کارآفرین بیشتر احساس میشود. برخی از صاحبنظران در خصوص اهمیت خلاقیت و نوآوری، آن ها را به شاهرگ حیاتی سازمان ها تشبیه میکنند که در صورت قطع شدن آن ها، سازمان محکوم به زوال و نابودی است. نکته اساسی در این مقوله و در این مقاله که به روش کتابخانه ای و توصیفی تجمیع گردیده است، توجه به پرورش این قابلیتها در سازمان است.

کلید واژگان :

فرهنگ، سازمان، سازمان کارآفرین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک