فرهنگ مجموع های از رفتارهای اجتماعی است که توسط گونه خاصی از موجودات در تعامل با یکدیگر شکل می گیرد. مقصود از فرهنگ سازمانی ٬ سیستمی است که اعضا نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود. فرهنگ سازمانی به عنوان مجموعه ای از ارزش ها ٬ باورها ٬ عقاید ٬ فرضیات و هنجارهای مشترک حاکم بر سازمان است وضعیت اقتصادی کشور و ترکیب جمعیتی، ما را نیازمند کوشش برای توفیق در زمینه های پیشرو اقتصادی مینماید و در این راستا ضرورت داشتن مدل، الگوها و راهکارهای مناسب به منظور آموزش، تربیت و استفاده بهینه از نیروی فعال و کارآفرین بیشتر احساس میشود. برخی از صاحبنظران در خصوص اهمیت خلاقیت و نوآوری، آن ها را به شاهرگ حیاتی سازمان ها تشبیه میکنند که در صورت قطع شدن آن ها، سازمان محکوم به زوال و نابودی است. نکته اساسی در این مقوله و در این مقاله که به روش کتابخانه ای و توصیفی تجمیع گردیده است، توجه به پرورش این قابلیتها در سازمان است.
کلید واژگان :فرهنگ، سازمان، سازمان کارآفرین
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6154790915138006
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت ، کارآفرینی و توسعه اقتصادی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی تاکستان
- تاریخ ثبت : 1397/10/29 18:15:51
- ثبت کننده : دکتر علی عبدی جمایران
- تعداد بازدید : 238
- تعداد فروش : 0