چکیده :

چکیده: اهمیت آموزش وپرورش پیش ازدبستان دردوران کودکی درکیفیت بخشی به زندگی کودکان وتأثیرآن برسال های تحصیل وپس ازآن واضح ومبرهن بوده ودرپژوهش های بسیاری به اثبات رسیده است.سال های اولیه زندگی کودک ازحساسیت واهمیت خاصی برخوردار است،حساسیت از این نظرکه رشدویادگیری با سرعت بیشتری انجام می گیرد،و با اهمیت ازاین روکه تجربه های این دوره اساس یادگیری های دوره های بعد به ویژه دوره دبستان است،این ویژگی ها موجب شده که روان شناسان و صاحب نظران به آموزش وپرورش دوره پیش دبستانی توجه نموده وبه آن اهمیت بیشتری بدهند.خوشبختانه چندسالی است که نوع نگرش ودیدگاه طبقات اجتماعی،مسئولان وکارشناسان تربیتی نسبت به پیش دبستانی دیدگاه مثبت تری پیدانموده وبخصوص دراستان خوزستان که بااقتداروبرنامه ریزی مدون دراجرای ارتقای پیش دبستانی وجذب نوآموزوعدالت آموزشی درمناطق دوزبانه بسیارموفق عمل نموده است،هدف ازپژوهش:نگرش طبقات اجتماعی وگروه های اثرگذاردرآموزش پیش دبستانی می باشد. روش:دراین مقاله با استفاده ازرویکردکتابخانه ای،توصیفی ،نگرش طبقات وگروه های مرجع بیان می شود.نتیجه گیری:طبقات اجتماعی وگروه های اثرگذاربه خصوص ارتباط والدین ونقش مربیان پیش دبستانی برارتقای پیش دبستانی بسیارمؤثراست درصورتی که همه به این باوربرسندکه کودکان با ارزش ترین سرمایه های آینده بوده وبرای کارآفرینی نسل آینده بایددست ازکلی گویی برداشت وبااهداف کوتاه مدت وروشن نگرش طبقات رانسبت به این دوران حیاتی تغییرداد..

کلید واژگان :

نگرش طبقات اجتماعی،گروه های اثرگذار،پیش دبستانی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک