چکیده :

با ظهور و توسعه پدیده فناوري اطلاعات روند تحولات جهانی، با شتابی بیشتر با محوریت عنصر اطلاعات و دانایی در حال گسترش است. این پدیده هر چند از محیط هاي نظامی آغاز و به مراکز دانشگاهی منتقل شد، اما دیري نپایید که عرصه هاي اقتصادي،تجاري و حتی سیاسی کشورها را نیز با توسعه تجارت الکترونیک و ایجاد دولت الکترونیک متاثر ساخت. آموزش الکترونیک بیش از یک دهه است که در عرصه تعلیم و تربیت پانهاده و نظام هاي آموزشی و محیط هاي تحصیلی را نیز به چالش کشیده است. با توجه به سرعت گستردگی و عمق تحولات ناشی از فناوري اطلاعات،شناخت مختصات این پدیده و مدیریت آگاهانه و هوشمند آن می تواند از مهم ترین راهبردهاي دست اندر کاران آموزش در کشور باشد و فرصتی براي بازسازي نظام آموزش و پرورش و تحول در فرایند یاددهی-یادگیري ایجاد کند. در طول تاریخ، پیشرفت هاي اساسی در فناوري این قدرت را داشته اند که جامعه را تغییر دهند. غالبا آن ها را فناوري هاي بازسازي یا ویرانگر می شناسند که به سرعت جایگزین فناوري هاي پیشین می شوند. امروزه وب جدیدترین فناوري هاي بازسازي را ارایه می دهد و دهکده جهانی را با ارتباطات دو طرفه سریع و آنی گسترش داده است و توانایی بی نظیري براي هر کس ایجاد کرده تا مشارکت و همکاري کند. در یک کلام، آینده در این است که چقدر بتوان ارزش اینترنت را به خوبی تشریح کرد. همچنین اینترنت بخش قابل توجهی از آینده یادگیري است اما این سفر آسان نیست.

کلید واژگان :

اطلاعات، تحولات جهانی، دولت الکترونیک، آموزش و پرورش، اینترنت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک