چکیده :

درس پژوهی حاضر با عنوان «روایتی از بهبود مهارت نوشتاری دانش آموزان پایه چهارم با استفاده از روش های خلاق»، در دبستان غیردولتی مهر آقالری اجرا شد. در ابتدا اعضای گروه درس پژوهی، بعد از مشاهدات خود در کلاس، انجام فعالیتهای کلاسی و خارج از کلاس و بحث و تبادل نظر، موضوع نگارش و نگارش را برای درس پژوهی انتخاب کردند. از آن جا که نگارش آخرین و پیچیده ترین مرحله ی زبان آموزی است، آموزگاران باید نسبت به آن حساس باشند و از هر موقعیتی برای آموزش درست از آن استفاده نمایند. بعد از انتخاب موضوع پرسشنامه ای را بین معلمان توزیع کردیم و گروه به تجزیه و تحلیل پرسشنامه پرداختیم. همچنین استفاده از روش¬های تدریس خلاقانه، وسایل کمک آموزشی، عکس و تصاویر و شاداب سازی کلاس درس مورد بررسی قرار گرفت. گروه درس پژوهی بعد از تدریس اول و دوم که دانش آموزان را با فعالیت های خلاقانه، استفاده از نرم افزار، شادی و نشاط در کلاس درگیر کردند، تا حدود زیادی به اهداف خود رسیدند و یافته و پیشنهادات خود را در این درس پژوهی در اختیار سایر همکاران قرار دادند.

کلید واژگان :

روش تدریس (بدیعه پردازی)، دانش آموزان، پایه چهارم، نگارش، درس پژوهی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک