چکیده :

پژوهش حاضر با هدف اصلي کاهش بي تفاوتي و سهل انگاری زینب در انجام تکالیف با عنوان چگونه توانستم با افزایش حس مسئولیت پذیری در زینب، بي تفاوتي وسهل انگاری او را در انجام تکالیف کاهش دهم، انجام شد. پژوهش پیش رو از نوع اقدام پژوهي است که بر روی دانش آموز پایه اول دبستان غیر دولتي مه چهرگان بابل در سال تحصیلي 99 - 98 انجام گرفت. برای گرد آوری اطلاعات در این پژوهش از مشاهده و مصاحبه از والدین، آموزگار و بررسي پرونده تحصیلي و دفتر ثبت شاخص کلاس و دفاتر تکلیف و تمرین در طي سال تحصیلي استفاده شد که از طریق جدول و تحلیل مفاهیم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از شواهد 1 و 2 نشان مي¬داد که ضعف زینب به خاطر عوامل مختلفي از جمله عدم توجه والدین، اعتماد به نفس پایین و گوشه گیری، وابسته بودن زینب به فردی دیگر برای انجام تکالیف بوده که راه حل هایي را بعد از اعتبار بخشي از نظرات همکاران و خانواده ی زینب اجرا نمودم که در نتیجه استفاده از راهکارهای پیشنهادی در کنار استفاده از مشوق های مادی و معنوی، موجب افزایش انگیزه، افزایش حس مسئولیت پذیری و کاهش بي تفاوتي و سهل انگاری در زینب گردید.

کلید واژگان :

مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، بی تفاوتی، سهل انگاری، دانش آموز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک