چکیده :

هدف از این مقاله مروری بر قدردانی از مشتری و اهمیت است. قدردانی از مشتری موضوعی است کمتر مورد بررسی قرار گرفته است در حالی که یکی از کلیدی‌ترین راه برقراری ارتباط بین مدیران و کارکنان و مشتریان می‌گردد. قدردانی و سپاسگزاری عامل مهمی است که کیفیت روابط را بهبود می¬بخشد و از طرف دیگر نتایج مثبتی را برای فروشنده به همراه خواهد داشت، اگر مشتریان راضی نگه داشته شوند، هرگز سازمان را ترک نخواهند کرد. در تعریفی جامع تر چنین می توان مطرح کرد که قدردانی مشتری همان سپاسگزاری احساسی برای منفعت دریافت شده توسط مشتری است؛ و این قدردانی مفهومی است که رضایت درونی برای مشتری از خرید ایجاد می¬کند که خود منجر به اطمینان و تعهد مشتری نسبت به خرید می‌شود. در تحقیق حاضر به منظور دستیابی به مبانی و استفاده از تجارب محققین دیگر، از مطالعات کتابخانه‌ای استفاده گردید که ضمن مروری بر تعریف و مفهوم قدردانی از مشتریان به معرفی برخی نظریه ها و پژوهش های کار شده این حوزه پرداخت‌شده است.

کلید واژگان :

اهمیت قدردانی از مشتریان، قدردانی از مشتریان، مفهوم قدردانی از مشتری، نظریه های قدردانی از مشتری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک