چکیده :

در عصر کنونی به علت وجود پدیده هایی همانند افزایش رقابت ، تغییرات سریع محیطی و تکنولوژیکی، توسعه نوآوري و خلاقیت، اثربخشی، بهره وري و ایجاد کسب و کارهاي نو، حکومت ها به شیوه ای تاثیرگذار به موضوع کارآفرینی پرداخته اند که در این رابطه، آموزش عالی کشور، در گسترش مفاهیم کارآفرینی از طریق ایجاد مباحث حوزه کارآفرینی، نقش مهمی بر عهده دارد. با نگاهی سیر تاریخی نظریات توسعه، در می یابیم که بدون قرار گرفتن در صف پیشروان علم و نوآوري، هیچ کشوري در پیمودن سریع مسیر توسعه موفق نخواهد بود. پژوهش حاضر در پی ارزیابی کارآیی آموزش عالی در ایجاد و توسعه پایدار کارآفرینی در حوزه علوم کشاورزی است. این پژوهش با تبیین مفاهيم کاربردی مرتبط با موضوع مقاله آغاز مي‌شود و در پي آن از نقش مدیریت در ایجاد نوآوری و کارآفرینی سخن به ميان خواهد آمد. این مقاله از نوع تحقیقات توسعه ای و مروری بوده و روش انجام آن پیمایشی و مطالعات کتابخانه ای و همچنین ابزار گردآوری اطلاعات نیز به شیوه ی فیش برداری بوده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که نظام آموزشی و دانشگاهی ایران به جهت تامین خلاء های موجود در پاسخ به ضرورت های پنهان جاری در عملیاتی کردن نتایج حاصل از بخش های تحقیق، توسعه و پژوهش، بایستی به سمت فعالیت های نوآورانه و کارآفرینانه سوق یابد تا بدینسان شرایط بهره برداری از مجموع دریافت های علمی حاصل شده در کشور، به صورت بهینه و منطقی و منطبق بر چالش ها و نیازمندی های در حوزه کشاورزی فراهم گردد.

کلید واژگان :

آموزش عالی، پایداری، راندمان ، کارآفرینی، کسب و کار، کشاورزی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک