چکیده :

خرید (مثلا غذا، پوشاک) و مصرف (مثلا فیلم، دوره آموزشی) آنلاین مردم به طرز فزاینده ای افزایش یافته است، در حالی که تعاملات حسی به ورودی های بصری و تا حد کمتری، به ورودی های شنیداری محدود شده است. اما بقیه رابطه ای حسی (به عنوان مثال صفحات لمسی، همراه با گستره ای از راه حل های مجازی و تکمیل شده) به طرز فزاینده ای در اختیار مردم قرار گرفته اند تا روابط آنلاین برقرار کنند. علاوه بر این، روند اخیر رابطه ی بین انسان و کامپیوتر حاکی از آن است که حس های بیشتری در محیط های آنلاین وجود دارد و طی سال های اخیر، بیشتر به محیط های آفلاین پیوند خورده است. این گسترش و توسعه، با حس های احساسی بیشتر همچون لمس/لامسه و احتمالا حتی بویایی همراه بوده است. بنابراین برای تخصیص ابزار/فناوری ها جهت ارائه تجربیات آنلاین به مصرف کنندگان آتی، به بازاریاب ها و محققان آینده اندیش نیاز خواهد بود. این دیدگاه برای کمک به رهبر مورد نظر طراحی شده است تا بتواند به درک های مسئله برسد که بازاریابی حسی در یک محیط دیجیتال، چه چیز به همراه دارد، از این رو راه تحقیق و توسعه ی بیشتر در این زمینه باز می شود

کلید واژگان :

رفتار مصرف کننده ، بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی حسی ، HCI ، ، محیط آنلاین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک