چکیده :

یكی از جنبه های مهم تحقیقات حسابداری در کشورهای مختلف، کسب شناخت از وضعیت سیستم های حسابداری و کشف نقاط ضعف، خلاهای موجود و ارائه راهكارهایی برای رفع کاستی ها و ارتقا به سطوح بالاتر است .با توسعه ی تكنولوژی در صنایع و ایجاد تغیر و تحول در صنایع تولیدی و سازمانها چنان پیچیدگی به وجود آمده است که مدیریت به تنهایی نمیتواند نسبت به محیط خود در سازمان شناخت کافی را پیدا کند.به همین دلیل مدیریت نمیتواند با اتكا به تجربه ی شخصی خود اطلاعات منعكس شده در صورتهای مالی را به نحو احسنت به مرحله ی اجرا دربیاورد.بنابراین مدیران برای شناخت محیط و حفظ مزیت رقابتی در سازمانها باید بتوانند خود را با تغییرات هماهنگ نموده و توانایی پیش بینی و پاسخگویی دربرابر انها را در خود ایجاد کنند . بدین منظور سازمان بایستی با توجه به شرایط محیطی ارزیابی از وضع موجود را به صورت مطلوب داشته باشند تا بتواند مناسب ترین استراتژی را اتخاذ و به مرحله اجرا بگذارد. هدف این مقاله برسی و تحلیل جایگاه حسابداری مدیریت در تصمیم گیری صحیح مدیران در ایجاد مزیت رقابتی است که به این منظور به برسی علمی نقش حسابداری مدیریت,تصمیم گیری مدیران و میزان تاثیر حسابداری مدیریت در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمانها پرداخته شده و رابطه ی مولفه ها تعیین گردیده و در نهایت نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه شده است.

کلید واژگان :

حسابداری مدیریت، اهداف حسابداری مدیریت، مزیت رقابتی، تصمیم گیری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک