هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر به رضایت مشتریان بانک قوامین شهر گرگان به روش تحلیل سلسله مراتبی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را کلیه مشتریان بانک قوامین شهر گرکان تشکیل می دهند که براساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 379 نفر با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادهها از پرسشنامه تحلیل عاملی با تعداد 379 نفر حجم نمونه و پرسشنامه فرایند تحلیل سلسله مراتبی با تعداد 18 نفر خبره دانشگاهی استفاده شده است. روایی صوری و محتوایی ابزارها به تایید اساتید راهنما و مشاور و خبرگان رسید و پایایی آن ها با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 79 درصد بدست آمده که این مقدار از لحاظ آماری مورد تایید میباشد و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تأیید و تحلیل فرآیند سلسله مراتبی دادهها استفاده شده است. یافته های حاصل از تحلیل فرآیند سلسله مراتبی داده های این پژوهش در مورد معیارهای رضایتمندی مشتریان بانک نشان داد که زيرمعيارهاي استفاده از: 1- فناوري مدرن بانکداري(مانند همراه بانک و ...)، 2- صدور کارت بانکي در کوتاهترين زمان و با کم ترين هزينه و 3- مبادله ارتباطي و الکترونيکي بين بانکي در سراسر کشور از بیشترین وزن اهمیت در میان 24 زیرمعیار برخوردار بوده است.
کلید واژگان :رضایت مشتری، کیفیت خدمات، مدیریت ارتباط با مشتری
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6167786052765564
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستین کنفرانس ملی کنکاش های علوم انسانی در مدیریت، کارآفرینی، اقتصاد و حسابداری
- برگزار کنندگان : دانشگاه پیام نور مرکز تالش
- تاریخ ثبت : 1401/12/12 19:52:07
- ثبت کننده : علیرضا داداشی جوکندان
- تعداد بازدید : 73
- تعداد فروش : 0