چکیده :

هدف از تحقيق حاضر، مقایسه میزان مشارکت عوامل اجرایی مدارس و اولیاء دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه¬ای استان مازندران می¬باشد. روش تحقیق توصیفی و از نوع تحقیقات پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه معلمین تربیت بدنی استان (1593 نفر)، می¬باشند. نمونه آماری با توجه به جدول مورگان به صورت تصادفی ساده از سه منطقه (شرق، مرکز و غرب) 310 نفر انتخاب گردید. ابزار جمع-آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته با مقیاس پنج ارزشی لیکرت ورد استفاده قرار گرفت. در این پرسشنامه از آزمودنی¬ها خواسته شد تا نظرات خود را در مورد مشارکت عوامل برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در سه بخش (افتتاحیه، در طول برگزاری و اختتامیه) اظهار نمایند. روایی آن توسط 10 نفر از اساتید دانشگاهی مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه پس از یک پیش آزمون 92/0=α تایید گردید. براي بررسی نرمال بودن داده¬ها از آزمون کلموگروف- اسمیرونف و برای فرضیه¬های تحقیق از تحلیل واریانس (ANOVA)، آزمون تی در سطح معنی¬داري 05/0P≤ از نرم افزار آماری 22SPSS استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده¬ها نشان می¬دهد که بین میزان مشارکت عوامل اجرایی مدارس (مدیر و معاونین) و اولیاء دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مراسم افتتاحیه تفاوت وجود دارد. بین میزان مشارکت عوامل اجرایی مدارس (مدیر و معاونین) و اولیاء دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در طول سال تحصیلی تفاوت وجود دارد. بین میزان مشارکت عوامل اجرایی مدارس (مدیر و معاونین) و اولیاء دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در مراسم اختتامیه تفاوت وجود دارد. بین میزان مشارکت عوامل اجرایی مدارس (مدیر و معاونین) در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در کل فرآیند (سه مرحله) تفاوت وجود دارد. بین میزان مشارکت اولیاء دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در کل فرآیند (سه مرحله) تفاوت وجود ندارد.

کلید واژگان :

المپیاد ورزشی، مشارکت، عوامل اجرایی مدارس، اولیاء دانش آموزان، معلمین تربیت بدنی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک