چکیده :

هنگامی که یک وضعیت اضطراری رخ می دهد، نیاز به برقراری ارتباط فوری است. اگر عملیات تجاری مختل شود، افراد می¬خواهند بدانند که چگونه بر آن¬ها تأثیر می گذارد. ممکن است لازم باشد که تنظیم کننده ها مطلع شوند و مقامات دولتی و محلی بخواهند بدانند در جامعه آن¬ها چه می گذرد. کارمندان، افراد جامعه و خانواده هایشان نگران خواهند بود و اطلاعات می خواهند. همسایه‌هایی که در نزدیکی این مرکز زندگی می‌کنند ممکن است به اطلاعات نیاز داشته باشند، به‌ویژه اگر توسط حادثه تهدید شوند. همه این "مخاطبان" قبل از اینکه کسب و کار فرصتی برای برقراری ارتباط پیدا کند، اطلاعاتی را می خواهند.یکی از اجزای مهم برنامه آمادگی، طرح ارتباطات بحران است. یک کسب و کار باید بتواند در ساعات و روزهای بعد در شرایط اضطراری به سرعت، دقیق و با اطمینان پاسخ دهد. بسیاری از مخاطبان مختلف باید با اطلاعاتی خاص به علایق و نیازهای آن¬ها دست یابند. تصویر کسب و کار می تواند به طور مثبت یا منفی تحت تأثیر تصورات عمومی از رسیدگی به حادثه باشد. درک مخاطبان بالقوه کلیدی است، زیرا هر مخاطبی می‌خواهد بداند: «چگونه بر من تأثیر می‌گذارد؟» راهنمایی برای برگه تماس و نگارش پیام هایی که مختص علایق مخاطب است، یکی دیگر از عناصر این طرح است. برگه تماس و مرکز اطلاعات نحوه استفاده از منابع موجود برای جمع آوری و انتشار اطلاعات در حین و پس از یک حادثه را توضیح می دهد.

کلید واژگان :

مدیریت برنامه ریزی، مدیریت اطلاعات، مدیریت بحران، شرایط اضطراری، واکنش در شرایط خاص



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک