چکیده :

هدف از پژوهش حاضر مطالعه رابطه نقش دانشجو معلمی و خودآگاهی با میزان رضایت شغلی در دانشجو معلمان رشته آموزش ابتدایی ورودی سال 1399 دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه بود، جامعه آماري این پژوهش توصیفی شامل کلیه دانشجو معلمان آموزش ابتدایی ورودی 99 بود که تعداد آنها در سال تحصیلی 1401-1402 تعداد 154 نفر بودند که با استفاده از جدول تصادفی مورگان و کرجسی، 40 نفر به عنوان نمونه با روش نمونه گیري تصادفی ساده . انتخاب شد، ابزارهاي مورد استفاده شامل پرسشنامه خودآگاهی (scs) ریلو و الیک (1998) و پرسشنامه رضایت شغلی دیوییس– لافلوکسیت و ویس(1997 بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار استنباطی همبستگی ساده و تحلیل رگرسیون استفاده شد، یافته ها نشان داد که خودآگاهی و نقش دانشجو معلمی می تواند در میزان رضایت شغلی دانشجو معلمان نقش به سزایی داشته باشد و همچنین خودآگاهی قادر به پیشبینی رضایت شغلی دانشجو معلمان می باشد.

کلید واژگان :

رضایت شغلی ،خودآگاهی ،نقش دانشجو معلمی ، دانشگاه فرهنگیان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک